dissabte, 11 de febrer del 2012

11 de febrer 2012: Declaració unitària: “PER L’EDUCACIÓ PÚBLICA DE CATALUNYA, CAP RETALLADA ”


Declaració unitària: 

“PER  L’EDUCACIÓ PÚBLICA DE CATALUNYA, CAP RETALLADA ”


 Versió PDF (+)

Les entitats i organitzacions sotasignants, totes elles vinculades a la societat i a l’educació del nostre país, VOLEM MANIFESTAR la nostra preocupació per la situació de l’educació pública davant les retallades de pressupostos que planteja el Govern de Catalunya.

El dret a l’educació ha de ser responsabilitat de tothom. L’educació pública ha de  garantir l’accés a aquest dret en condicions d’igualtat per a totes les persones  i en totes les etapes de la vida. 

Catalunya no es pot permetre creuar les línies vermelles que suposin un retrocés qualitatiu en l’educació. Cal fer efectiu el dret a l’educació des de l’educació infantil de primer cicle a tota la resta d’etapes educatives.

Les retallades que està realitzant el Govern de la Generalitat  incideixen en l’atenció a l’alumnat, els centres, els professionals i els serveis educatius i,  per tant, estan afectant  la qualitat de l’ensenyament.

L’educació és la millor eina que tenim per superar l’actual  crisi econòmica i social i, l’educació pública l’única que pot garantir la cohesió social, els valors de la solidaritat, la no discriminació i la igualtat d’oportunitats  per  a totes les persones, en totes les etapes de la vida.

EMPLACEM al Govern de Catalunya, i especialment als Departaments d’Ensenyament  i   d’Economia i Coneixement ,  a adoptar de manera urgent les mesures  perquè l’educació pública de qualitat esdevingui un dret de tota la ciutadania del nostre país.

Els sotasignants REAFIRMEM el nostre compromís  amb l’educació pública  i aquesta tarda volem FER UNA CRIDA a tota la ciutadania de Catalunya a  implicar-se activament  en la DEFENSA I EN LA PROMOCIÓ de l’educació pública i a NO PERMETRE  cap mesura que pugui suposar la pèrdua de qualitat de l’educació pública.

Per una educació pública de qualitat, equitativa i democràtica RECLAMEM al Govern de la  Generalitat:

1- Aturar les retallades anunciades en matèria d’educació. No a l’aprovació del pressupost d'Ensenyament de la Generalitat per al 2012. És inferior al del 2007, tot i comptar amb 150.000 alumnes més. Reclamem per l’educació prioritat en la despesa pública  perquè és una de les claus per construir el futur.

2- Augmentar la inversió en educació, recomanada per tots els organismes internacionals, al 6% del PIB.
3- Frenar el desenvolupament de la gestió privada en els serveis complementaris i de reforç de l’educació.

4- Garantir una ràtio mestres-alumnes adequada per a una educació de qualitat i fer-la efectiva amb les plantilles necessàries.

5- Que els centres disposin d’unes infraestructures i espais dignes per fer la seva tasca i d’unes dotacions pressupostàries que permetin fer front a les seves despeses de funcionament.

6- Assegurar les places públiques suficients per atendre la població escolar  a totes les etapes educatives des de l’educació infantil de primer cicle, garantint els recursos compromesos amb els municipis.

7- Obrir el sistema educatiu a les persones que provenen de l’atur o necessiten una formació complementària, ampliant l’oferta pública de la formació professional,   els programes de qualificació professional inicial, la formació de persones adultes, el batxillerat i la universitat.

8- Acordar un Decret de Matriculació que permeti una igualtat d’oportunitats reals i no impliqui cap mena de desigualtat en l’accés als centres educatius sostinguts amb fons públics, ja siguin  públics  o privats concertats. I, en paral•lel, elaborar un pla concret decidit, coordinat i acordat contra la segregació escolar.

9- Fer un especial esforç, tant d'inversions com de recursos, en aquells entorns on les condicions socioeconòmiques són més desafavorides.

10- Assegurar una gestió democràtica i participativa en els centres públics educatius.

11- Garantir les beques i ajuts a l'alumnat de totes les etapes educatives i a les famílies que ho necessitin donada la seva precària situació econòmica, per fer realitat el principi d'igualtat d'oportunitats.

12- Reforçar  el sistema universitari i de recerca públics per fer del progrés  científic un motor de progrés individual i col•lectiu.

Amb el COMPROMÍS de treballar per a una educació pública de qualitat a Catalunya, en aquests moments de retallades a l’educació pública, la Comunitat Educativa anunciem que hem  decidit  constituir-nos en un  Observatori  per  l’Educació Pública de Catalunya, amb els objectius de:

•    Recollir  i sistematitzar amb rigor dades que afectin a l’educació pública de Catalunya,   per donar-les a conèixer a la comunitat educativa i  a l’opinió pública.
•    Analitzar de manera conjunta  els efectes que tenen els pressupostos i les polítiques educatives en la qualitat de l’educació pública.
•    Fer les propostes que, des de la comunitat educativa, veiem que poden tenir incidència en la millora educativa i social del país.



ATUREM AQUESTS PRESSUPOSTOS.

UNS ALTRES PRESSUPOSTOS SÓN POSSIBLES.

PER L’EDUCACIÓ PUBLICA, CAP RETALLADA.



Associació d’Estudiants Progressistes (AEP)  Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) - Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS)  - Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Secundària (FAPAES) -  Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) - Federació d’Ensenyament de CCOO - Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC)   - FETE-UGT  - Sindicat d’Estudiants (SE) -    USTEC•STEs (IAC).



Cartell PDF (+)

Barcelona, 11 de febrer de 2012 

dijous, 5 de maig del 2011

5 de maig 2011: Declaració unitària “Pel futur de l’educació pública a Catalunya”


Declaració unitària


Les entitats i organitzacions sotasignants, totes elles vinculades a la societat i a l’educació del nostre país, volem manifestar la nostra preocupació per la situació de l’educació pública davant les retallades de pressupostos que planteja el Govern.

En la situació actual de greu crisi econòmica, les polítiques que vagin en detriment de tots els serveis públics provoquen que el pes de la crisi recaigui sobre les esquenes dels sectors més desafavorits. En moments que l’increment de l’atur i la precarietat laboral fa que moltes famílies pateixin el risc d’exclusió social, els serveis públics han de ser la garantia per mantenir la dignitat i contribuir a la igualtat d’oportunitats en la vida de totes les persones. 

En aquest context pensem que l’atenció al centre, a l’aula, i - el que és més important - a l’alumnat ha de ser prioritària en la inversió pública. En un moment en què el concepte d’educació al llarg de la vida s’està instaurant com a imprescindible, cal fer efectiu el dret a l’educació des de l’educació infantil de primer cicle a tota la resta d’etapes educatives. Tenint en compte la necessitat actual de facilitar que molts joves puguin reintegrar-se al sistema educatiu i no abandonar prematurament els estudis, cal una planificació i una oferta pública adequades i suficients per atendre tota la demanda.

Els darrers anys, el Govern de la Generalitat de Catalunya ve realitzant retallades que incideixen en l’atenció a l’alumnat, els centres, els professionals i els serveis educatius; en definitiva, en tota la comunitat i, el que és més important, acaben per incidir en la qualitat educativa.  

L’educació és la millor eina que tenim per superar l’actual situació de crisi econòmica i social i, l’educació pública,l’única que pot garantir la cohesió social, els valors de solidaritat, no discriminació –per raó de nivell social, sexe, llengua, creença o cultura- i la igualtat d’oportunitats d’infants, joves i ciutadania en general.

Emplacem, doncs, al Govern de Catalunya i al Departament d’Ensenyament, perquè prengui decisions per al desenvolupament d’un seguit d’accions i mesures encaminades a consolidar l’educació pública de qualitat com un dret de tota la ciutadania del nostre país. Manifestem la nostra voluntat i el nostre compromís de treballar per contribuir a la millora i a l’enfortiment de l’educació pública  fent arribar aquelles mesures concretes que creiem necessàries en aquests moments i a  fer propostes per a fer-les possible.

Per què això sigui possible, cal dotar del valor que es meriex  i fomentar la coresponsabilitat del professorat, les famílies, l’alumnat, l’administració local i l’entorn del centre afavorint, de manera especial,  la conciliació de la vida laboral de les famílies amb el ritme i el funcionament dels centres educatius.

Per tal de materialitzar totes aquestes mesures, les entitats treballarem en el marc dels òrgans institucionals on som presents però, alhora, fem una crida a tota la ciutadania i a la societat civil del nostre país a adherir-se i implicar-se en la defensa de l’educació pública.

Sabem que això només serà possible amb la participació i consens de tothom.

EN DEFENSA DE L’EDUCACIÓ I DELS SERVEIS PÚBLICS
ATUREM LES RETALLADES

Barcelona, 5 de maig de 2011


Per tal de fer possible una educació pública de qualitat, equitativa i democràtica proposem al Govern de la Generalitat i al Departament d’Ensenyament les següents mesures:

1- Aturar totes les retallades efectuades i anunciades pel Departament d’Ensenyament.

2. Augmentar la inversió en educació, recomanada per tots els organismes internacionals, al 6% del PIB.

3- Fomentar la participació i els acords  de la comunitat educativa, social i amb les administracions locals a l’hora del desplegament de les mesures  que pugui prendre el Departament d’Ensenyament.

4. Frenar el desenvolupament de la gestió privada en els serveis complementaris i de reforç de l’educació.

5- Garantir una ràtio mestres-alumnes adequada per a una educació de qualitat i fer-la efectiva amb les plantilles necessàries.

6- Que els centres disposin d’unes infraestructures i espais dignes per fer la seva tasca i d’unes dotacions pressupostàries que permetin fer front a les seves despeses de funcionament.

7- Assegurar les places públiques suficients per atendre la població escolar  a totes les etapes educatives des de l’educació infantil de primer cicle, garantint els recursos compromesos amb els municipis.

8- Obrir el sistema educatiu a les persones que provenen de l’atur o necessiten una formació complementària, ampliant l’oferta pública de la formació professional, , els programes de qualificació professional inicial, la formació de persones adultes, el batxillerat i la universitat.

9- Acordar un Decret de Matriculació que permeti una igualtat d’oportunitats reals i no impliqui cap mena de desigualtat en l’accés als centres educatius sostinguts amb fons públics. I, en paral·lel, elaborar un pla concret decidit, coordinat i acordat contra la segregació escolar.

10- Fer un especial esforç, tant d'inversions com de recursosen aquells entorns on les condicions socioeconòmiques són més desafavorides.

11- Assegurar una gestió democràtica i participativa en els centres públics educatius.

12- Que la situació actual no suposi més desigualtat ni entre l’alumnat, ni entre centres sostinguts amb fons públics.



El desig de treballar per a una educació pública de qualitat a Catalunya ens fa adreçar-nos al President de la Generalitat i a la Consellera d’Ensenyament per obrir la Taula amb la Comunitat Educativa i poder parlar amb rigor i seriositat de la situació actual i de les perspectives de futur, tal com va apuntar el Molt Honorable Sr. Mas a principis del seu nomenament.


Barcelona, 5 de maig de 2011




Associació d’Estudiants Progressistes (AEP)

Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC)

Federació d’Associaciones de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC)

Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Secundària (FAPAES)

Federació d’Ensenyament de CCOO

FETE-UGT

USTEC-STEs

Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC)

Associació de Mestres Rosa Sensat

AEP, AJEC, FAPAC, FAPAES, CCOO, FETE-UGT, USTEC-STEs, FMRPC, AMRosaSensat


Carta a la Consellera

Hble. Sra. Irene Rigau
Consellera d’Ensenyament
Generalitat de Catalunya
Benvolguda senyora,
Li fem arribar còpia de la carta i la declaració conjunta que hem adreçat aquest matí al Molt Honorable President de la Generalitat de Catalunya.
Restem a la seva disposició per als temes que es plantegen en aquests documents.
Tot esperant la seva resposta, la saludem atentament

AEP, AJEC, SEPC, FAPAC, FAPAES, FE-CCOO, FETE-UGT, USTEC·STEs, FMRPC, AM Rosa Sensat, OBIPD 
Barcelona, 5 de maig de 2011

FMRPC i AM Rosa Sensat. Avda Drassanes, 3. 08001 Barcelona
FAPAC. C/ Cartagena, 245. Barcelona
FAPAES. C/ Pere Vergés, 1.  08020 Barcelona
CCOO. Via Laietana, 16. 08003 Barcelona


Carta al Síndic

Sr. Rafael Ribó
Síndic de Greuges

Benvolgut senyor,
Li fem arribar còpia de la carta i la declaració conjunta que hem adreçat aquest matí al Molt Honorable President de la Generalitat de Catalunya, perquè en tingui coneixement..
El saludem atentament.

AEP, AJEC, SEPC, FAPAC, FAPAES, FE-CCOO, FETE-UGT, USTEC-STEs, FMRPC, AM Rosa Sensat, OBIPD 
Barcelona, 5 de maig de 2011 

FMRPC i AM Rosa Sensat. Avda Drassanes, 3. 08001 Barcelona
FAPAC. C/ Cartagena, 245. Barcelona
FAPAES. C/ Pere Vergés, 1.  08020 Barcelona
CCOO. Via Laietana, 16. 08003 Barcelona

dijous, 24 de febrer del 2011

Febrer 2011: Proposta unitària adreçada als consells escolars


Benvolguts, benvolgudes

El dia 24 de febrer de 2011 es van reunir representants de les organitzacions l’Associació d’Estudiants Progressistes (AEP), l’Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC), Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS), Comissions Obreres (CCOO), el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), la Federació d’Associacions de Mares i Pares de Catalunya (FAPAC), la Federació d’Associacions de Pares d’Educació Secundària (FAPAES), la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRP), l’Observatori Internacional de la Professió Docent (OBIPD), el Sindicat d'Estudiants (SE), el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), la Unió General de Treballadors (UGT), i la Unió Sindical de Treballadors/es de l’Ensenyament (USTEC-STEs), per compartir la preocupació per l’ensenyament públic a partir de les retallades pressupostàries i en temes de personal que s’estan produint des de fa temps.

Totes les organitzacions vam coincidir en valorar la gravetat de la situació, i la perspectiva de permanència en el temps d’un empobriment de l’educació dins del context de reducció general de l’estat del benestar.

En aquesta perspectiva, vam valorar la necessitat de generar aliances i capacitat d’actuació conjunta de totes les organitzacions que tenim interès en l’educació pública.

Totes les organitzacions vam coincidir també en la conveniència d’articular un discurs propositiu, un missatge de progrés, que dirigeixi les accions que emprenguem conjuntament, i que doni sentit a les actuacions reactives que caldrà emprendre necessàriament davant les polítiques que s’estan portant a terme.

Vam considerar prioritari dirigir-nos en primer lloc a les persones responsables del govern i del control de cada centre educatiu, a vosaltres que sou membres del consell escolar. Volem, en primer lloc, comunicar-vos la voluntat de les nostres organitzacions de treballar conjuntament. En segon lloc, esperem ampliar el debat i la participació en l’anàlisi de la situació i la generació de propostes. I finalment, tenim la intenció de començar un procés mobilitzador sostingut i sostenible, que recuperi i incrementi les inversions per a garantir una bona educació pública.

Proposem, doncs, als consells escolars dels centres públics que es pronunciïn sobre la situació econòmica i funcional de l’educació, fent paleses les mancances i dificultats per les quals estan passant, i que remetin una resolució en aquest sentit al President Mas, al Departament d’Ensenyament i al Síndic de Greuges. Us facilitem un model de resolució, que esperem que discutiu, modifiqueu, completeu... amb el vostre propi criteri i la vostra pròpia realitat.

Les organitzacions que signem a sota ens comprometem a recollir les resolucions i a fer-les arribar als seus destinataris.
Model de resolució

__________________________,  _____ de març de 2011

El Consell Escolar de  _________________________________________________
___________________________________________________________________________
MANIFESTA
v      Que l’assignació de la Generalitat per despeses comunes d’aquest centre ha passat de:
 _______________€ l’any 2010 a   ________________€ l’any 2011, havent disminuït en la quantitat total de _______________€, que representa una pèrdua del __________% del pressupost.
En aquesta situació no és viable el funcionament corrent del centre.
v      Que el govern de la Generalitat de Catalunya ha decidit mitjançant el Decret 109/2011, de l’onze de gener, i la Instrucció 1/2011, del 8 de febrer, no substituir cap baixa permanent ni temporal del personal següent:
o        Personal d’educació infantil en llars d’infants
o        Personal d’administració i serveis de la Generalitat (conserges institut i personal administratiu de tots els centres educatius)
o        Personal tècnic d’educació infantil (reforç P3)
o        Personal d’educació especial (educadors/es, auxiliars, fisioterapeutes, ...)
o        Professorat de religió catòlica
o        ....
v      Que la mateixa normativa preveu la reducció en un 50% de les substitucions del funcionariat docent, sense que en coneguem, fins ara, les instruccions d’aplicació.
v      Que tot el personal del centre està patint retallades en els seus salaris i en els seus drets laborals.
v      Que aquest centres ha incrementat el seu alumnat en ________________, i es troba amb ràtios de ________________ als cursos ______________.
v      .....
v      Que el conjunt de les condicions esmentades són inacceptables perquè no garanteixen els estàndards de qualitat que havia assolit l’educació a Catalunya.
v      Que no considerem just ni econòmicament viable traslladar els costos a les famílies del centre.

I per això EXIGEIX al govern de la Generalitat de Catalunya
v      L’increment de l’assignació al centre
v      La substitució de totes les baixes i la reposició de totes les vacants
v      El respecte a les ràtios legals vigents
v      La restitució dels salaris i els drets de les persones que treballen a l’educació.

Segell i signatura
Molt honorable senyor Artur Mas
President de la Generalitat de Catalunya

Honorable Consellera Sra. Irene Rigau
Consellera d'Ensenyament

Sr Rafael Ribó
Síndic de Greuges de Catalunya



Formulari: centres que han presentat les resolucions





Les organitzacions i entitats AEP · AJEC · AMRS · CCOO · CNJC · FAPAC · FAPAES · FMRP · OBIPD · SE · SEPC · UGT · USTEC-STEs proposem promoure pronunciaments dels consells escolars dels 3.000 centres educatius de tot Catalunya sobre la situació econòmica i funcional de l’educació, fent paleses les seves mancances i dificultats, i que remetin una resolució en aquest sentit al President Mas, el Departament d’Ensenyament i al Síndic de Greuges, entre l’1 de març i fins al 14 d’abril.


Entitats i organitzacions promotores: 

Associació d’Estudiants Progressistes (AEP)
Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC)
Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS)
Comissions Obreres (CCOO)
Consell Nacional de la Joventut  de catalunya (CNJC)
Federació d’Associacions de Mares i Pares de Catalunya (FAPAC)
Federació d’Associacions de Pares d’Educació Secundària (FAPAES)
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRP)
Observatori Internacional de la Professió Docent (OBIPD)
Sindicat d'Estudiants (SE)
Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC)
Unió General de Treballadors (UGT)
Unió Sindical de Treballadors/es de l’Ensenyament (USTEC-STEs)


AEP • AJEC • AMRS • CCOO • CNJC • FAPAC • FAPAES • FMRP • OBIPD • SE  SEPC • UGT • USTEC-STEs

dimarts, 22 de juny del 2010

Juny 2010: La comunitat educativa de Catalunya manifesta la seva preocupació pel futur de l'educació pública del nostre país


Les entitats i organitzacions sotasignants, totes elles vinculades a l'educació del nostre país, volem manifestar la nostra preocupació per la situació de l'ensenyament públic coincidint amb el final del curs 2009-2010. 


Versió PDF (+)
En un context de greu crisi econòmica, les polítiques que està desenvolupant el Govern de Catalunya van en detriment de tots els serveis públics i provoquen que el pes de la crisi recaigui sobre les esquenes de la ciutadania. Els serveis públics són la garantia per mantenir la dignitat en la vida de totes les persones i per a la prosperitat del futur col•lectiu. 

En aquest context pensem que l'atenció al centre, a l'aula, i el que és més important, a l'alumnat ha de ser prioritària en la inversió pública. Amb el benentès que estem en una societat canviant, que hi ha d'haver reformes a escala estructural i que el concepte d'educació al llarg de la vida s'està instaurant com a imprescindible. 

Els darrers dos anys, el Departament d'Educació ha realitzat retallades constants que estan afectant de manera negativa la qualitat d'atenció a l'alumnat, als centres, als professionals i als serveis educatius, a tota la comunitat i, el que és més important, el que pot incidir en la qualitat de l'educació pública. Cal prestar especial atenció als centres educatius públics que estan en entorns desafavorits per promoure realment l'equitat del sistema. 

En l'horitzó de la millora de l'èxit educatiu, l'educació és la millor eina que tenim per superar l'actual situació de crisi econòmica i social i el sistema públic l'únic que pot garantir la cohesió social i la igualtat d'oportunitats d'infants, joves i ciutadania en general. Una política de retallades no ajuda a avançar en aquesta direcció. 

Encomanem, doncs, al Govern de Catalunya i al Departament d'Educació que de al cara el proper curs 2010-2011, i amb una visió prospectiva de futur, reflexioni, prengui decisions per al desenvolupament d'un seguit d'accions i mesures encaminades a consolidar l'educació pública de qualitat com un dret de tota la ciutadania del nostre país. Creiem que no poden produir-se més supressions de línies ni de serveis educatius i que s'ha d'acabar amb la massificació que pateixen molts centres, qüestions que només perjudiquen les condicions i oportunitats d'estudi. 

Per tot això, proposem al Govern i al Departament les següents mesures: 

- Augmentar la inversió en educació fins arribar al 6% del PIB. 
- Fomentar el consens i la participació de tota la comunitat educativa a l'hora del desplegament de les mesures preses pel Departament d'Educació. 
- Garantir una ràtio mestres-alumnes adequada per a una educació de qualitat. 
- Assegurar les places públiques suficients per atendre la població escolar. El sistema educatiu públic és un dret de ciutadania: gestionar l'educació del país no és gestionar una empresa. 
- Augmentar els recursos destinats als estudis postobligatoris i al retorn al sistema educatiu del jovent que prové del fracàs escolar (actualment, 3 de cada 10 joves) en la línia de l'estratègia de Lisboa. 
- L'obertura de totes aquelles línies d' ensenyaments que s'han tancat en els darrers mesos. Acabar amb la massificació que pateixen els centres i assegurant l'equilibri territorial, vetllant per la qualitat de l'escola rural. 
- La gestió democràtica i participativa dels centres públics. 

Creiem que totes aquestes propostes van encaminades a configurar un model educatiu que el Departament ha abandonat. Un model basat en un servei públic equitatiu, participatiu i democràtic que compti amb tots els agents implicats. Perquè això sigui possible cal dotar de poder real i fomentar la coresponsabilitat del professorat, famílies, alumnat i entorn del centre a través de mesures que ho facin possible, afavorint, per exemple, la conciliació de la vida laboral de les famílies amb el ritme i funcionament dels centres educatius. 

Per tal de materialitzar totes aquestes mesures, les entitats sotasignants treballarem en el marc dels òrgans institucionals on som presents però, alhora, fem una crida a tota la ciutadania i a la societat civil del nostre país a implicar-se en l'educació pública. Creiem que l'educació serà l'eina principal, no només per sortir de la crisi, sinó per configurar un nou model econòmic i social basat en el coneixement. Volem polítiques estratègiques que dissenyin aquest camí, amb la base d'un servei públic a l'abast de tota la societat. 

Així doncs, manifestem la nostra voluntat i el nostre compromís de treballar per contribuir a la millora i a l'enfortiment de l'educació pública del nostre país. Sabem que això només serà possible amb la participació i consens de tots i totes. 

CCOO, UGT, Consell Nacional de la Joventut, AJEC, AEP, MRP, FAPAC, FAPAES, i Coordinadores d'AMPAS de localitats com St Boi, L'Hospitalet, Sta, Coloma, Badalona, Cornellà.

Barcelona, 22 de juny de 2010 





Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), AJEC, AEP, Acció Jove – Joves de 
CCOO de Catalunya, Avalot, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, SOS 
Racisme Catalunya, Moviment Laic i Progressista, CCOO, FETE-UGT ,FAPAC, FAPAES, 
AMPA’s del Consell Educatiu de l’Hospitalet de Llobregat, Agrupació d’AMPA’s de Sant 
Boi, Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC). 


Versió PDF (+)

dilluns, 1 d’octubre del 2007

Educació Pública: Més equitat, més qualitat (octubre 2007)

MUCE: Presentació del llibre "Educació Pública: Més equitat, més qualitat"


MUCE: L'educació pública: més equitat, més qualitat (octubre 2007)



El dimecres 30 de gener es va presentar el llibre "L'educació pública: més equitat, més qualitat" per part del Marc Unitari de la Comunitat Educativa.

El mes de novembre del 2005, el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) de Catalunya va engegar una campanya que, sota el lema "Per una educació pública, laica i de qualitat" va exigir l'equitat com un eix bàsic de qualsevol iniciativa que s'iniciés a l'àmbit educatiu.